محتوای سئو شده چه ویژگی هایی دارد؟

قبل ازاینکه به معرفی ویژگی های محتوای سئو شده بپردازیم بهتر است ابتدا با مفهوم محتوا و اهداف محتوای سئو شده آشنا شویم و سپس به بررسی ویژگی ها بپردازیم.
مفهوم محتوا :
هرگونه اطلاعات یا تجربه ای که در سایت قرار می گیرد تا به کاربران سایت ارائه شود می تواند یک محتوا باشد. اکثر محتوا ها متنی و به صورت نوشته می باشند و می توان از طریق آن ها در کلمات کلیدی مختلف رتبه گرفت.
برای درک بهتر مخاطب از متن بهتر است که از تصاویر و یا در برخی مواقع از ویدئو استفاده کرد.
نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که محتوایی که تولید می شود باید کاربر پسند و بهینه باشد.
اهداف محتوای سئو شده:
محتوای سئو شده با این هدف نوشته می شود که در موتورهای جستجوی گوگل رتبه کسب کند. البته محتوای سئو شده فقط برای کسب رتبه نوشته نمی شود بلکه باید این ویژگی را داشته باشد که نیاز های مخاطب را برطرف کند.
رعایت جنبه فنی و محتوایی در نوشتن و تولید محتوای سئو شده به کسب رتبه کمک می کند.
همچنین برای تولید یک محتوای سئو شده و کاربردی باید برنامه ریزی درستی انجام شود و از قبل موضوع را مشخص کنیم و مطمئن شویم که نیاز های کاربر از این محتوا تامین شود.
یکی از ابزار هایی که می تواند به شما در تولید محتوای سئو شده کمک کند افزونه رنک مث می باشد. این افزونه برای سایت های وردپرسی بسیار کمک کننده بوده و به سئو محتوای سایت کمک می کند.
قسمت هایی از یک محتوا:
یک محتوای سئو شده دارای چند قسمت می باشد به طورمثال : عنوان ، توضیحات، تصاویر و ویدئو ها که در ادامه به ویژگی های این قسمت ها می پردازیم .
ویژگی های عنوان :
- شامل کلمه ی کلیدی باشد و بهتر است که کلمه ی کلیدی در ابتدای عنوان باشد.
- جذاب باشد و مخاطب را ترقیب کند که بر روی سایت ما کلیک کند.
- دارای صفات برتر باشد مانند : بهترین .
- در عنوان از اعداد استفاده شود. مانند ۱۰ گام کلیدی برای سئو محتوا .
- بهتر است که عنوان طرح کننده ی یک سوال باشد . مانند : چگونه یا چطور محتوا را سئو کنیم ؟
- کوتاه باشد ( حداکثر دارای ۶۰ کاراکتر) . یک عنوان مناسب بین ۵ تا ۷ کلمه می باشد.
ویژگی های توضیحات :
- از کلمه ی کلیدی اصلی در توضیحات متا سئو استفاده شود.
- کلمه ی کلیدی اصلی در URL باشد.
- از کلمه ی کلیدی اصلی در ۱۰ % اول محتوا استفاده شود.
- حداقل طول محتوا ۶۰۰ کلمه باشد.
- چگالی کلمه ی کلیدی در نوشتن محتوا رعایت شود (نسبت تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی به تعداد کل کلمات موجود در محتوا * ۱۰۰ = چگالی کلمه کلیدی). درصد بهینه برای چگالی کلمه کلید در هر صفحه بین ۱ تا ۳ درصد است.
- از لینک های داخلی و خارجی استفاده شود.
- از پاراگراف های کوتاه برای نوشتن محتوا استفاده شود.
- از تگ Alt برای عکس ها استفاده شود.
- از تصاویر و ویدیو در محتوا استفاده شود.
- از هدهای مناسب استفاده شود.
همه ی پارامترهایی که در نوشتن عنوان رعایت می شود را باید در نوشتن زیر عنوان هم رعایت کرد و برای هر زیر عنوان یک عکس همراه با توضیحات لازم است.
هر زیر عنوان باید به طور متوسط و بهینه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه باشد یعنی حدودا پنج خط..
در بهترین حالت کلمه ی کلیدی باید اول باشد و تعداد کل کلمات محتوا بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تا باشد.
لینک سازی داخلی یکی از مواردی است که می تواند به سئو محتوا کمک کند.
مزیت های بهینه سازی تصاویر:
علاوه بر متن که بهینه می شود تصاویری هم که جزو محتوا هستند باید بهینه شوند. بهینه سازی تصاویر باعث کاربر پسند بودن محتوا می شود و علاوه بر آن به رتبه محتوا نیز کمک می کند. بهتر است از تصاویری که به متن نوشته شده مربوط می شود استفاده کنید زیرا این کار باعث خوانایی محتوا و درک بهتر مخاطب از متن می شود.
همچنین بهینه سازی تصاویر برای موتور های جستجوی گوگل روی افزایش سرعت سایت نیز تاثیرگذار است. البته استفاده از تصاویر زیاد و بهینه نشده باعث کاهش سرعت سایت می شود زیرا تصاویر بهینه سریع تر بارگذاری می شوند.
به صورت خلاصه مزیت های تصاویر بهینه را می توانید در موارد زیر مشاهده کنید:
- باعث افزایش جذابیت محتوا برای کاربر می شود.
- باعث می شود پیام متن بهتر به کاربر انتقال یابد و تاثیرگذار تر باشد.
- باعث افزایش ترافیک سایت می شود.
- باعث می شود تصاویر سریع تر بارگذاری شده و سرعت سایت افزایش یابد.
- احتمال قرار گرفتن بین نتایج برتر گوگل را افزایش می دهد.
همانطور که گفته شد تصاویر تاثیر بسیاری بر دیده شدن محتوا دارند و توجه به آن ها باعث افزایش رتبه سایت می شود.
در ادامه برخی از ویژگی هایی که تصاویر بهینه باید داشته باشند آورده شده است.
ویژگی های تصاویر:
- تصاویر باید به محتوای نوشته شده مربوط باشند.
- تصاویر باید فشرده و دارای حجم کم باشند.
- استفاده از توضیحات تگ Alt برای تصاویر.
- استفاده از فرمت های مناسب برای تصاویر محتوا مانند: Webp وAvif
- استفاده از نام مناسب و مربوط به تصویر
- استفاده از متن جایگزین یا Alt text برای تصاویر
- ایجاد و استفاده از نقشه سایت برای تصاویر
- استفاده از Lazy Loading برای تصاویر (باعث می شود صفحات سایت با سرعت بیشتری بارگذاری شوند)
ویژگی های ویدئو:
- استفاده از کلمه ی کلیدی در ابتدای عنوان ویدئو.
- نوشتن حدود ۲۰۰ کلمه در توضیحات ویدئو.
- استفاده از کلمه کلیدی در برچسب های ویدئو.
- دسته بندی کردن ویدئو ها.
- قرار دادن ویدئو در اول صفحه برای رتبه گیری بهتر.
- استفاده از فرمت مناسب برای ویدئو مانند : mp4
- کم کردن حجم ویدئو برای بارگذاری سریع.
- استفاده از اسکیما ویدئو
- استفاده از نقشه سایت ویدئویی
دیدگاهتان را بنویسید